Årsmötet torsdag 21/3

Årsmötet hålls på Carlforsska skolan, sal A217 kl.18.00

Ingång från Sångargatan.

Ditt deltagande är viktigt för klubben.

Varmt välkommen!

Introduktionkurs Fox & Socialdans

Den 23 Mars kör vi en intro för modern Fox. Vi kommer gå igenom grunderna och lite tips och trix för att komma igång med Foxen.

6 April kör vi en intro på Socialdans (När vi går ut och dansar på lokal). Vi pratar om vett och etikett, Tips och trix för både Bugg och Fox.

Den 13 April bjuder Brunnsparken i Örebro in oss till Socialdans till Martinez med andra klubbar och deras nya dansare. Mer info om detta kommer senare.

Anmäl er på länken nedan till Introduktionen.

Lördagsdans!

Nu på lördag, 9/3 blir det extratillfälle till mer träningsdans för alla danssugna. Denna gång mellan kl.14.0016.00. Två veckor sedan ett drygt 30-tal var med och dansade. Som vanligt varannan bugg/fox till en musiklista. Vi hoppas på många medlemmar även denna gång. (trots att det kan vara dans på andra ställen på lördagskvällar).

Danslördag!

Nu på lördag, 24/2 blir det återigen extratillfälle till mer träningsdans för alla danssugna. Denna gång mellan kl.14.0016.00. Två veckor sedan ett drygt 20-tal var med och lördagsdansa. Vi dansar som vanligt varannan bugg/fox till en musiklista. Vi hoppas det kommer fler medlemmar denna gång (trots att det kan vara dans på andra ställen på lördagskvällar).

Årsmöte

Torsdag 21/3 kl.18.00 i Carlforsska skolan.

Mera dans!

Nu ges det möjlighet till mer träningsdans utöver onsdagarna. Varannan lördag (med start nu på lördag, 10/2) mellan kl.13.00-16.00 dansar vi som vanligt varannan bugg/fox till Gunnars musiklista. Vi provar några gånger och ser om intresse finns för denna dag och tid (trots att det kan vara dans på andra ställen på lördagskvällar).

Onsdagsdanserna

Från och med idag 31/1 kommer Onsdagsdanserna bli lite annorlunda på grund av fortsatta problem med lilla salen.

Onsdagarna kommer nu börja 18.45 med lugnare tempo för våra Kursdeltagare i Bugg 1 och 2 som vill träna. För att sedan vid 19.30 gå över till vår vanliga Träningsdans som slutar 21.00. Samtliga i klubben är välkomna att vara med på den lugnare delen från 19.00. Detta kommer fortsätta fram tills dess att Lilla salen är klar för användning igen.

Sammanfattning:

18.45-19.30 Lägre tempo för Buggkursarna.
19.30-21.00 Vanlig Träningsdans.
19.00-19.30 Alla som vill får dansa men tempot kommer vara efter Buggkurserna.

Kursstart!

(Obs! Läs hela inlägget! Viktig information till kursdeltagare)

På söndag börjar vårens buggkurser.
Tyvärr har saneringen av Lilla Salen blivit försenad så vi har blivit tvungna att göra förändringar.
På söndag startar Bugg 1 11.30-13.00 och Bugg 2 & 3 slås ihop och kör 13.30-15.00. Bugg 4 startar den 4e februari.

Från och med den 4 Feb kommer schemat för söndagar se ut som följande:
Bugg 1 : 11.00-12.15
Bugg 2 & 3 12.30-13.45
Bugg 4 14.00-15.15

Vi kommer även utöka antalet tillfällen för att kompensera tappad tid genom att ha 2 lektioner till så Bugg 1,2 och 3 har sista lektionen 7 april och Bugg 4 har sista lektionen 14 april samt att vi har uppehåll under påskhelgen.

Har ni frågor eller funderingar så hör av er på klubbens mail: dansklubbendreamteam@gmail.com

/Dansklubben Dreamteam